Ostatnio wymieniałem u siebie bębny na belkę z RS-a z hamulcami 256mm. Polecam
Tylko, że trzeba wtedy wymienić koła na 16 calowe bo inaczej obręcze będą ocierały od środka.
Klima, nie chodzi o średnicę tarczy, tylko o szerokość zacisku. Robiąc swap u siebie, widziałem wydumkę z zeszlifowanym zaciskiem, tak aby dało się założyć felgi 15... :shock: trzeba być czujnym :wink:
Black Pearl, Elegance & RS LOOK
@ by Tune-up Gdańsk
TDI VP++ i jeszcze rośnie
Antek
W najbliższym czasie będę wymieniał tarcze i klocki z przodu to przy okazji czepiłbym się bębnów z tylu. Sytuacja z nimi jest taka następująca, gdy puszczam ręczny i cofam to wyraźnie słychać je....cie jakby szczęki nie puszczały, nie wiem. I teraz zastanawiam się nad trzema opcjami. Wymiana szczęk i doprowadzenie bębnów do ładu. Druga opcja Wywalić te bębny i założyć tarcze. Trzecia opcja kupić belkę od a3 lub golfa.
Skłaniałbym się ku opcji nr 2 ale wydaje mi się, że za dużo kasy i przerabiania by to kosztowało. Byłbym wdzięczny gdyby ktoś rozpisał orientacyjny koszt.
Tez mam problem z bębnami z tyłu. Podczas hamowania z większych prędkości buda wpada mi w drgania. Jeden bęben wyraźnie obciera przy przekręceniu, więc pewnie są jajowate.
Tylko jak tak liczę to belka ze 150zł + wymiana + przydałoby się tuleje na tej belce wymienić, żeby później nie zdejmować jej jeszcze raz + koszt tarcz + koszt klocków. Chyba wyjdzie wyraźnie drożej niż zrobienie samych bębnów.
Witam.
Jestem świeżo po zmianie bębnów na tarcze. Kupiłem kpl belkę za 250zł ale ze względu na to iż była bardzo mocno skorodowana postanowiłem zostawić swoją i przełożyć graty. jak już wszystko rozebrane to postanowiłem dać profilaktycznie nowe przewody + nowe linki. Tarcze + klocki były praktycznie nowe, zaciski bez zarzutu.
Roboty to zajęło 1.5 godziny z odpowietrzeniem w dwie osoby.
Różnica w hamowaniu jest ale nie jakaś wcale kolosalna (może dlatego, że 232) ale wreszcie przestał piszczeć tył, zmniejszyło się bicie przy hamowaniu (nie znikło bo przód słabizna ale na razie czekam aż klocki się skończą) no i wreszcie wygląda to w cywilizowany sposób
Ale na pewno zauważyłeś że reagują lepiej, jakby bardziej zdecydowanie. Zresztą tył i tak nie wyhamuje całości, więc może to trochę wina przodu. Jak dla mnie różnica jest kolosalna (pięć lat przed słuszną decyzją jeździłem z bębnami), i naprawdę zachodzę w głowę czemu ten szajs bywa dalej montowany w autach. Taniej?
Komentarz